Rosjanie piszą o… „polskim obozie koncentracyjnym”. Będzie reakcja polskiej ambasady w Moskwie

Aktualizacja: 2016-01-27 10:30 am

W środę wpływowe rosyjskie media – rosyjskojęzyczna wersja serwisu RT, agencja RIA-Nowosti i Kanał Piąty – mówiły o „polskim obozie koncentracyjnym Sobibór”. Polscy dyplomaci zapowiadają protest, zażądają też sprostowania.

O „polskim obozie koncentracyjnym”, w którym ginąć mieli radzieccy jeńcy, pisała RIA-Nowosti. Dawna Russia Today (dziś RT) –propagandowa tuba Kremla – na rosyjskiej wersji swojej strony internetowej także informowała o radzieckich ofiarach „polskiego obozu koncentracyjnego”.

Polska ambasada w Moskwie zapowiada reakcję w sprawie rosyjskich publikacji.

SS-Sonderkommando Sobibor funkcjonował w ramach Aktion Reinhardt, mającej na celu likwidację Żydów. Komendantami obozu byli Richard Thomalla (także architekt i twórca także obozów w Treblince i Sobiborze), Franz Stangl (Austriak, SS-Hauptsturmführer, kierował także obozem w Treblince) oraz Franz Reichleitner (kierujący ośrodkiem eutanazji na Zamku Hartheim).

Początkowo obóz zajmował 12 hektarów, po rozbudowie – 60. Poza częścią garnizonową tworzył go tzw. przedpole i 4 wydzielone sektory, z których jeden był miejsce zagłady.

źródło: Rzeczpospolita

mat

Za: PoloniaChristiana – pch24.pl (2016-01-27)

 


 

Belgijski dziennik pisze o „polskim nazistowskim obozie zagłady”. Polska ambasada reaguje

Jeden z ukazujących się w Belgii dzienników w opisie nowego eksponatu w Muzeum Auschwitz napisał o „polskim nazistowskim obozie zagłady”. Sprawa wywołała szybką reakcję polskiej ambasady.

Niderlandzkojęzyczny dziennik „Metro” użył sformułowania „polski nazistowski obóz zagłady w krótkim tekście opublikowanym w miniony piątek. Dotyczył on niewielkiego eksponatu, pary niewielkich skórzanych trzewików, przekazanych do muzeum przez Batszewę Dagan, byłą więźniarkę Auschwitz.

Na sprawę uwagę zwrócili polscy dyplomaci w Brukseli. Jeszcze w piątek za pośrednictwem Twittera wezwali redakcję do sprostowania błędu.  “Natychmiast powiadomimy naszych dziennikarzy” – napisali poniżej przedstawiciele gazety. Do gazety został również wysłany oficjalny list od ambasadora Artura Harazima.



tvp.info / twitter.com / Kresy.pl

Za: Kresy.pl (26 stycznia 2016)

 


 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: [wybór linków generowany komputerowo przez serwer BIBUŁY]

Tags: , , , ,

Drukuj Drukuj

 

ZASADY PRZEDRUKU Z SERWISU INFORMACYJNEGO BIBUŁY:
Przedruki dozwolone, pod warunkiem podania źródła (np. "bibula.com" lub "Serwis Informacyjny BIBUŁA"), i/lub pełnego adresu internetowego: http://www.bibula.com/?p=85462 oraz niedokonywania jakichkolwiek skrótów lub zmian w tekstach i obrazach.


Przedruk materiałów zastrzeżonych przez Autora tekstu źródłowego bądź strony źródłowej, dozwolony jedynie po uzyskaniu stosownej zgody Autora.


Opinie wyrażane w tekstach publikowanych na łamach BIBUŁY są własnością autorów i niekoniecznie muszą odpowiadać opiniom wyrażanym przez Redakcję pisma BIBUŁY oraz Serwis Informacyjny BIBUŁY.


UWAGI, KOMENTARZE:

Wszelkie uwagi odnośnie tekstów, które publikowane były pierwotnie w innych mediach, prosimy kierować pod adresem redakcji źródłowej.
Uwagi do Redakcji BIBUŁY prosimy kierować korzystając z formularza [tutaj]