Znów piszą o „polskim obozie śmierci”. Karygodny błąd australijskiego serwisu

Po raz kolejny zagraniczne media bezrefleksyjnie piszą o zbrodniach II wojny światowej, używając nieprawdziwego sformułowania „polski obóz śmierci”. Tym razem błąd popełnił Australijski portal Mirage News.

Materiał opublikowany przez australijski portal dotyczył obozu Stutthof. Mirage News użył w artykule sformułowania „polski obóz śmierci”. Takie działanie spotkało się to z reakcją Muzeum Auschwitz oraz polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

„Obóz Stutthof był niemieckim nazistowskim obozem koncentracyjnym. Proszę – poprawcie to” – wytknięto na Twitterze. Wystosowano też oficjalną prośbę o zmianę niewłaściwej frazy w artykule, a w redakcji serwisu interwencję zapowiedziała ambasada RP w Canberze.

Kilka dni temu podobne treści znalazły się we włoskich i hiszpańskich mediach. W pierwszym przypadku fatalny wpis usunięto. Hiszpanie zaś opublikowali list protestacyjny polskiej ambasady.

Źródło: rmf24.pl

MA

Za: PoloniaChristiana – pch24.pl (2016-08-12)

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Skip to content