UK: Żydowska gazeta przegrała proces o pomówienie

Żydowska gazeta wydawana w Wielkiej Brytanii przegrała przed Sądem Najwyższym proces o zniesławienie i publikowanie nieprawdziwych informacji, przeprosiła brytyjskiego działacza ruchu pokojowego,  Richarda Cohena, wpłaciła 30 tysięcy funtów tytułem odszkodowania i pokryła wszystkie koszty procesowe.

Wydawany w każdy piątek tygodnik The Jewish Chronicle, oskarżył w listopadzie ubiegłego roku Richarda Cohena, pracującego w  Kairze obywatela Wielkiej Brytanii, członka międzynarodowej organizacji wspierającej pokojowy ruch w obronie Palestyny – International Solidarity Movement, o wspieranie zamachowców.

Dwóch zamachowców zginęło podczas ataku przeprowadzonego w kwietniu 2003 roku w Tel Awiwie, lecz sąd ustalił, że Cohen, który miał przypadkowo spotkać sie z nimi na pięć dni przed zamachem, nie miał świadomości planowanego zamachu terrorystycznego.

Tygodnik The Jewish Chronicle w grudniowym wydaniu pisma przeprosił za podawanie nieprawdziwych informacji. -Strona oskarżona opublikowała już pełny tekst przeprosin i przyrzekła nigdy w przyszłości nie publikować żadnych tego rodzaju pomówień dotyczących powoda. – stwierdził mecenas Stephen Loughrey, obrońca Richarda Cohena.

Cohen zamierza przeznaczyć znaczną część odszkodowania na organizację udzielającą pomocy potrzebującym Palestyńczykom.

Opracowanie Bibula Information Services (B.I.S.) – www. bibula.com – na podstawie The Guardian




Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Skip to content