Czy siostra Łucja zmarła w 1949 roku? Spór wokół kontrowersyjnych zdjęć.

Aktualizacja: 2006-04-13 12:00 am

Wokół osoby i okoliczności śmierci siostry Łucji zaczynają narastać pewne wątpliwości. Znana publicystka katolicka dr Marian T. Horvat opublikowała kilkanaście dni temu artykuł (1), w którym przedstawia zdjęcia siostry Łucji z różnych okresów jej życia i – nie wyprowadzając na razie żadnych daleko idących wniosków na tym etapie badań – zapytuje czy mamy do czynienia z tą samą osobą. Z pewnością teoria o możliwości istnienia “dwóch sióstr Łucji” jest szokująca i brzmi nieprawdopodobnie, lecz analiza porównawcza zdjęć daje dużo do myślenia.

Pierwsze wprowadzające zdjęcie przedstawia małą Lucila dos Santos w wieku 10 lat, na dwóch następnych zdjęciach, zrobionych w latach 40-tych, widzimy około 40-letnią siostrę Łucję w pełnym habicie zakonnym. Wyraz twarzy na tych zdjęciach z lat 40-tych jest bardzo zbliżony – bez żadnych wątpliwości mamy do czynienia z tą samą osobą.


Zdjęcia siostry zrobione w latach czterdziestych

Następne jednak zdjęcie ma przedstawiać siostrę Łucję z późnych lat czterdziestych bądź początków lat pięćdziesiątych i jest diametralnie inne – w tym przypadku bez żadnych wątpliwości można stwierdzić, że mamy do czynienia z inną osobą. Sporne zdjęcie pochodzi z ostatniego (marzec 2006) wydania poważnego pisma Inside the Vatican, które opublikowało zdjęcie z informacją, że jest to zdjęcie siostry Łucji z przełomu lat 40-tych i 50-tych. Na razie, na monity wysyłane do pisma, brak jakiejkolwiek odpowiedzi, a pismo nie dystansuje się od przedstawionego zdjęcia.

Sporne zdjęcie siostry Łucji zamieszczone w piśmie Inside the Vatican

 

Równie uderzające jest porównanie zdjęć siostry Łucji z lat czterdziestych ze zdjęciami robionymi dużo później, w okolicach lat osiemdziesiątych. Poza oczywistymi różnicami wynikającymi z upływu czasu i naturalnie zachodzących zmian w fizjonomii twarzy, na prezentowanych zdjęciach można dostrzec pewne cechy, które nie pokrywają się. I tak, młoda siostra Łucja miała niezwykle charaktystyczny owalny kształt twarzy z wyraźną powiększoną dolną szczęką. Przednie górne zęby młodej siostry Łucji były równie charakterystyczne. Siostra Łucja na zdjęciach robionych później ma inny kształt twarzy: nie owalny lecz kwadratowy. Tak samo uderzająca jest różnica w układzie szczęki i różnica samych zębów. Oczywiście można przypuszczać, że w podeszłym wieku siostra Łucja mogła np. nosić sztuczną szczękę (choć nic nikomu nie wiadomo o przeprowadzeniu takiej operacji), lecz na ile wpłynęłoby to na zmianę np. kształtu twarzy – może być przedmiotem dyskusji. W podobny sposób można analizować kształt nosa, układ brwi i kości policzkowe.

Czy mamy do czynienia z tą samą osobą?

I na tym można byłoby na razie zakończyć te dywagacje, czekając na jakieś nowe materiały, gdyby…

Gdyby nie odszukana ostatnio szokująca wiadomość pochodząca prosto z oficjalnej strony internetowej Zakonu Karmelitanek (2). Proszę zajrzeć na stronę ze spisem zmarłych sióstr MONIALES DEFUNCTÆ (3) i zwrócić uwagę na numer 265. Pod tym numerem figuruje “Maria Lúcia do Coraçâo Imaculado (dos Santos Lúcia de Jesus Rosa)”, która zmarła 31 maja 1949 roku.

       265. Maria Lúcia do Coraçâo Imaculado
            (dos Santos Lúcia de Jesus Rosa)
            Coimbra, Portugal
            Nata:     22/03/1907  Fátima
            Prof.:    03/10/1928
            Def.:     31/05/1949

Czy mamy zatem do czynienia z tą samą siostrą Łucją i czy prawdziwa siostra Łucja zmarła w klasztorze w Coimbra w 1949 roku, a od tej pory przedstawiany był nam jej sobowtór? A może były dwie “siostry Łucje” w klasztorze w Coimbra, obie urodzone 22 marca 1907 roku w Fatimie? Być może doczekamy się wkrótce odpowiedzi, jakkolwiek z pewnością stroną, na którą nie można liczyć jest sam Watykan, który właśnie od końca lat pięćdziesiątych przejął całkowitą kontrolę nad materiałami siostry Łucji (notatniki, zapiski oraz Trzecia Tajemnica Fatimska), a samą siostrę Łucję odseparował całkowicie od świata zewnętrznego, nie dopuszczając doń nawet długoletniego jej spowiednika, rodziny czy biskupów (tylko kardynałowie posiadali specjalne licencje na udzielanie widzeń, a i te były prowadzone pod ścisłą kontrolą i często tylko przez kraty).

Zagadka siostry Łucji wymaga rozwiązania, tak samo jak ujawnienia wymaga Trzecia Tajemnica.

Lech Maziakowski
Washington, DC | 13 kwietnia 2006 | www.bibula.com

 

PRZYPISY:

  1. Two Sister Lucys of Fatima?, Marian T. Horvat, PhD, http://www.traditioninaction.org/HotTopics/
    g11htTwoSisterLucys_Horvat.htm
  2. Adres strony głównej Zakonu Karmelitów: http://www.ocd.pcn.net/index.html
  3. Spis zmarłych sióstr: http://www.ocd.pcn.net/defunti/n_def9.htm

Photos Source: http://www.traditioninaction.org/HotTopics/HTimages_g-k/G011_A_Lucia_visit.jpg

 

WAŻNE UZUPEŁNIENIE z dnia 14 kwietnia 2006:

Po zebraniu informacji i napisaniu tego tekstu w dniach 12-13 kwietnia br., w nocy z 13 na 14 kwietnia br. strona internetowa Zakonu Karmelitów została zmieniona, a data śmierci siostry Łucji poprawiona na “13/02/2005”. Nie wiadomo czy chodziło o zwykłą pomyłkę czy też jest to zagadki ciąg dalszy. Na razie brak jakichkolwiek wyjaśnień ze strony Zakonu.

Można pokusić się o proste wyjaśnienie: być może mamy do czynienia ze zwykłą pomyłką we wpisywaniu danych. Możliwe, jakkolwiek aż trudno uwierzyć w zrobienie takiej pomyłki przy dacie śmierci najsłynniejszej chyba zakonnicy na świecie, a na pewno najsłynniejszej w tym Zakonie.

Można jednak przypuścić coś innego: być może ktoś chciał poprzez tę krótką – ale natychmiast zauważoną przez świat – pomyłkę COŚ POWIEDZIEĆ. Z historii znamy próby przekazywania światu ważnych informacji jako niby-pomyłki. W tym przypadku wykorzystano datę złożenia ślubów zakonnych przez siostrę Łucję – autentyczną datę – do przekazania ważnej informacji.

Choć brzmi to wszystko jak powieść kryminalna, to tak naprawdę z wielką historią kryminalną mamy do czynienia przy skrywaniu prawdziwego przesłania Trzeciej Tajemnicy.

 

WAŻNE UZUPEŁNIENIE z dnia 15 kwietnia 2006:

Według napływających informacji, w kwietniowym wydaniu pisma Inside the Vatican, na razie dostępnym tylko w Kanadzie, redakcja przyznaje się do błędnego umieszczenia zdjęcia. Tak więc zamieszczone na 30 stronie marcowego wydania ITV zdjęcie przedstawia Matkę Maria Celinę, a nie siostrę Łucję.

Rozwiązuje to jedną z zagadek – po prostu mamy do czynienia z błędnie zamieszczonym zdjęciem. Niestety, bardzo dziwi brak dbałości o tak ważne szczegóły w redakcji poważnego pisma, tym bardziej, że chodzi o tak drażliwy temat jak siostra Łucja.

Oczywiście nie kończy to dyskusji na tematy związane z osobą siostry Łucji i Jej spisanych notatek i wypowiedzianych słów, a także niezgodności w zdjęciach młodej siostry Łucji ze zdjęciami zrobionymi w podeszłym wieku.


 

CZYTAJ:

CZYTAJ RÓWNIEŻ: [wybór linków generowany komputerowo przez serwer BIBUŁY]

    Tags:

    Drukuj Drukuj

     

    ZASADY PRZEDRUKU Z SERWISU INFORMACYJNEGO BIBUŁY:
    Przedruki dozwolone, pod warunkiem podania źródła (np. "bibula.com" lub "Serwis Informacyjny BIBUŁA"), i/lub pełnego adresu internetowego: http://www.bibula.com/?p=301 oraz niedokonywania jakichkolwiek skrótów lub zmian w tekstach i obrazach.


    Przedruk materiałów zastrzeżonych przez Autora tekstu źródłowego bądź strony źródłowej, dozwolony jedynie po uzyskaniu stosownej zgody Autora.


    Opinie wyrażane w tekstach publikowanych na łamach BIBUŁY są własnością autorów i niekoniecznie muszą odpowiadać opiniom wyrażanym przez Redakcję pisma BIBUŁY oraz Serwis Informacyjny BIBUŁY.


    UWAGI, KOMENTARZE:

    Wszelkie uwagi odnośnie tekstów, które publikowane były pierwotnie w innych mediach, prosimy kierować pod adresem redakcji źródłowej.
    Uwagi do Redakcji BIBUŁY prosimy kierować korzystając z formularza [tutaj]