Bluźnierstwa i cyberseks. We Wrocławiu wystawiono nowoczesną wersję „Chłopów”

Aktualizacja: 2019-11-20 12:55 pm

„Obsceniczne sceny w rytmie Bogurodzicy, wulgaryzmy określające życie seksualne i aktorzy z przyczepionymi na rzepy sztucznymi genitaliami. W taki sposób studenci (Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu – red.) pod kierownictwem Sebastiana Majewskiego postanowili zinterpretować Chłopów Władysława Reymonta”, informuje „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak podkreśla dziennik „sztuka” wystawiona przez studentów AST jest prymitywna, wulgarna i powierzchowna. „Spektakl jest niczym innym jak festiwalem kpiny i pogardy dla religijności, wiejskich obyczajów, pracy fizycznej i seksualności człowieka”, zaznaczono.

„Gazeta Polska Codziennie” przypomina, że noblowskie dzieło Reymonta to obraz ze wszech miar głęboki i pod wieloma względami proroczy ukazujący z jednej strony siłę, a z drugiej miernotę społeczeństwa, co od ponad stu lat podkreślają literaturoznawcy i ludzie świata kultury.

Jak tę wybitną książkę zinterpretowali studenci Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu pod kierownictwem Sebastiana Majewskiego? „Jagna uprawia na scenie cyberseks, a ksiądz chodzi w kasku ze swastyką, obok której widnieje symbol Polski Walczącej”, relacjonuje „GPC”.

„Sztuka” jest ponadto przesiąknięta golizną, „ideologicznym bełkotem” i walką o pseudo-wolność, której głównym postulatem jest „prawo do orgazmu”.

„Jedna z aktorek mówi do Antka Boryny, że ten może być kolorowy, jeśli tylko chce. W finale słyszymy jakiś rodzaj autorskiego podsumowania dzieła Reymonta. Słyszymy o wstydzie wsi, która tkwi w nas wszystkich i przeszkadza w odnajdywaniu się na Zachodzie”, wskazuje dziennik.

Cóż można powiedzieć? Rośnie nam „wspaniałe” pokolenie „nowoczesnych” artystów…

Źródło: „Gazeta Polska Codziennie”

TK

Za: PoloniaChristiana – pch24.pl (2019-11-20)

 


 

Zapamiętajmy nazwiska tych pseudo-artystów i ich technicznych pomocników. Zapamiętajmy i dobrym zwyczajem bojkotujmy towarzysko oraz innymi uciążliwymi formami izolacji czy wyrażania publicznego obrzydzenia. 

CHŁOPI | reż. Sebastian Majewski

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego

Na podstawie “Chłopów” Władysława Reymonta

Reżyseria i dramaturgia: Sebastian Majewski
Scenografia i kostiumy: Karolina Mazur
Dramaturgia i adaptacja: Tomasz Jękot
Choreografia i ruch sceniczny: Mateusz Flis
Asystenci reżysera: Paulina Krupa, Antoni Rychłowski

Występują: Piotr Czarniecki, Pola Dębkowska, Agata Harat, Igor Korus, Paulina Krupa, Mikołaj Krzeszowiec, Aleksandra Mirecka, Anna Nowak, Tomasz Ostach, Adam Rosa, Antoni Rychłowski, Michał Surma, Michał Tokarski, Magda Walkiewicz, Paweł Wydrzyński, Dominika Zdzienicka 

Producent: Radosław Frąk

Zespół techniczny

Kierownik techniczny: Andrzej Kopcza
Oświetlenie: Paweł Płachetka, Łukasz Mały
Dźwięk: Bartłomiej Niećko
Garderobiana: Krystyna Wiśniewska

Obsługa sceny: Jan Tworek (brygadzista), Zbigniew Hryczyszyn, Mateusz Machniak, Robert Wolszczak

Pracownia plastyczna
kierownik: Ilona Szurkowska 
Małgorzata Bekalarska, Paulina Kasiukiewicz, Jerzy Makowski

Źródło: ast.wroc.pl

 


 

CZYTAJ RÓWNIEŻ: [wybór linków generowany komputerowo przez serwer BIBUŁY]

Tags: , , , ,

Drukuj Drukuj

 

ZASADY PRZEDRUKU Z SERWISU INFORMACYJNEGO BIBUŁY:
Przedruki dozwolone, pod warunkiem podania źródła (np. "bibula.com" lub "Serwis Informacyjny BIBUŁA"), i/lub pełnego adresu internetowego: http://www.bibula.com/?p=110765 oraz niedokonywania jakichkolwiek skrótów lub zmian w tekstach i obrazach.


Przedruk materiałów zastrzeżonych przez Autora tekstu źródłowego bądź strony źródłowej, dozwolony jedynie po uzyskaniu stosownej zgody Autora.


Opinie wyrażane w tekstach publikowanych na łamach BIBUŁY są własnością autorów i niekoniecznie muszą odpowiadać opiniom wyrażanym przez Redakcję pisma BIBUŁY oraz Serwis Informacyjny BIBUŁY.


UWAGI, KOMENTARZE:

Wszelkie uwagi odnośnie tekstów, które publikowane były pierwotnie w innych mediach, prosimy kierować pod adresem redakcji źródłowej.
Uwagi do Redakcji BIBUŁY prosimy kierować korzystając z formularza [tutaj]