Aktualizacja strony została wstrzymana

„Wiosny w Kościele” ciąg dalszy: zamknięcie dalszych kościołów, tym razem w Cleveland

W ciągu następnego tygodnia tzw. 'regionalny komitet kościelny’ podejmie decyzję o zamknięciu dalszych co najmniej 24 kościołów w diecezji Cleveland (stan Ohio). Podawane przez największy dziennik stanu Ohio, The Plain Dealer przyczyny konieczności zamknięcia oraz tzw. konsolidacji parafii obejmują takie czynniki jak „ucieczka mieszkańców z miast [oczywiście białych mieszkańców, ale tego już w epoce poprawności politycznej nie godzi się napisać wprost – przyp. BIBUŁA], wzrastające trudności budżetowe [diecezji] oraz pogarszający się stan braku księży”.

Biskup diecezji, bp Richard Lennon wydał decyzję o przygotowaniu planów zamknięcia parafii, w maju 2007 roku i obejmuje ona zamknięcie jednej-trzeciej z 69 wszystkich kościołów regionu.

„Największe obciążenie przypada na miejskie kościoły zbudowne w XIX i początkach XX wieku […] gdyż migracja do przedmieść pozostawiła za sobą mniejsze liczebnie parafie z topniejącymi budżetami.” – pisze Cleveland, choć nie dodaje już, że ucieczka białych mieszkańców na przedmieścia spodowowana była wprowadzeniem przez państwo programu inżynierii społecznej polegającej na forsowaniu migracji Murzynów z Południa do skupisk miejskich, z konkretnym celem rozbicia więzi grup etnicznych białej ludności miejskiej, głównie imigrantów włoskich, irlandzkich, polskich. W konsekwencji tego programu rządowego prowadzonego z iście stalinowskim rozmachem, miliony Murzynów przerzucono do miast amerykańskich ze znanymi wszystkim skutkami. Dzisiaj zbieramy owoce tego programu, do którego – warto dodać – przyłączył się w latach 60-tych Kościół amerykański, już wtedy przemawiający ustami tylko liberalnych hierarchów.

Biskup Lennon podejmie ostateczną decyzję o zamknięciu poszczególnych parafii i kościołów, do 15 listopada br.

Na liście kościołów gotowych do likwidacji są niemal wyłącznie kościoły zbudowane na przełomie XIX i XX wieku, z piękną architekturą i dbałością o szczegóły sztuki sakralnej. Nietknięte natomiast zostają kościoły wybudowane w epoce „ducha soborowego”, straszące brzydotą architektoniczną.

Poniżej przedstawiamy spis kościołów podlegających bądź tzw. konsolidacji – czyli połączeniu z innymi parafiami, ze skutami w postaci czasowego ich zamknięcia (np. będą otwarte tylko na czas jednej Mszy niedzielnej), bądź całkowitemu zamknięciu, ze wszystkimi tego konsekwencjami, włącznie z fizyczną rozbiórką, a w najlepszym przypadku przekazaniem na świeckie cele, typu restaurację, budynek apartamentowy czy salę gimnastyczną.

St. John Cathedral (rok konsekracji kościoła – 1848)
St. Peter (1853)
Conversion of St. Paul (1931)
Immaculate Conception (1865)
St. Andrew (1906)
St. Francis (1887)
St. George (1895)
St. Paul (1902)
St. Vitus (1893)
St. Adalbert (1883)
St. Agnes-Our Lady of Fatima (1980)
St. Aloysius-St. Agatha (1898)
St. Philip Neri (1914)
Holy Redeemer (1924)
Our Lady of Perpetual Help (1929)
St. Mary (1905)
St. Jerome (1919)
Blessed Sacrament (1903)
St. Barbara (1905)
St. Boniface (1903)
St. Michael the Archangel (1883)
St. Rocco (1922)
Community of St. Malachi (1975)
St. Malachi (1865)
St. Patrick (Bridge Ave.) (1853)
St. Wendelin (1903)
La Sagrada Familia (1997)
Our Lady of Mount Carmel West (1926)
St. Colman (1880)
St. Procop (1872)
St. Stephen (1869)
Our Lady of Mercy (1922)
St. Andrew Kim (1988)
St. Augustine (1860)
St. John Cantius (1898)
Annunciation (1924)
Ascension (1946)
Our Lady of bAngels (1922)
St. Patrick (Rocky River Drive) (1848)
SS. Philip and James (1950)
St. Ignatius of Antioch (1902)
St. Mark (1945)
St. Mel (1945)
St. Vincent de Paul (1922)
Corpus Christi (1935)
Our Lady of Good Counsel (1873)
St. Charles Borromeo (Parma) (1923)
St. Leo the Great (1948)
St. Thomas More (Brooklyn) (1946)
Epiphany (1944)
Our Lady of Peace (1919)
St. Cecilia (1915)
Holy Name (1854)
Immaculate Heart of Mary (1894)
Sacred Heart of Jesus (1888)
St. John Nepomucene (1902
St. Lawrence (1901)
Our Lady of Lourdes (1883)
St. Casimir (1891)
St. Hyacinth (1906)
St. Stanislaus (1873)
Christ the King (East Cleveland) (1928)
St. Ann (Cleveland Heights) (1915)
St. Louis (Cleveland Heights) (1947)
St. Philomena (East Cleveland) (1902)
Holy Cross (1924)
St. Christine (1925)
St. Felicitas (1950)
St. Paul (1860)
St. Robert Bellarmine (1950)
St. William (1946)
Holy Rosary (Cleveland) (1892)
St. Gregory the Great (South Euclid) (1922)
St. Margaret Mary (South Euclid) (1948)
Holy Trinity (Bedford Heights) (1965)
St. Mary (Bedford) (1910)
St. Pius X (Bedford) (1952)
SS. Cyril and Methodius (Lakewood) (1903)
St. Clement (Lakewood) (1922)
St. Hedwig (Lakewood) (1905)
St. James (Lakewood) (1908)
St. Luke (Lakewood) (1922)
St. Rose of Lima (Cleveland) (1899)
Holy Trinity (1906)
Nativity of the Blessed Virgin Mary (1898)
St. Joseph (1896)
St. Ladislaus (1890)
St. Mary (1873)
St. Peter (1909)
St. Stanislaus (1908)
Sacred Heart Chapel (Lorain) (1952)
SS. Cyril and Methodius (Lorain) (1905)
St. John the Baptist (Lorain) (1900)
St. Vincent de Paul (Elyria) (1949)
St. Vitus (Lorain) (1922)
Holy Cross (1922)
Sacred Heart of Jesus (1922)
St. Agnes (1914)
St. Jude (1943)
St. Mary (1845)
St. Emeric (Cleveland) (1904)
St. Elizabeth of Hungary (Cleveland) (1892)
St. Margaret of Hungary (Orange) (1921)

 

Źródło: Cleveland.com

Opracowanie: WWW.BIBULA.COM na podstawie: materiałów redakcyjnych

Skip to content