Netanjahu nakazał zamknięcie telewizji dla arabskich mieszkańców Izraela

Aktualizacja: 2015-06-30 9:37 pm

Arabskojęzyczna telewizji “Palestine48” zaczęła próbne nadawanie w zeszłym tygodniu, a już stała się kością w gardle izraelskiego premier Binjamina Netanjahu.

Telewizja została ufundowana przez palestyńskie władze narodowe na Zachodnim Brzegu z myślą o 1,5 miliona mieszkających w międzynarodowo uznanych granicach Izraela. Izraelskie władze z pewnością dodatkowo zirytował fakt, że liczba 48 w nazwie telewizji odnosi się do 1948 r. kiedy to powstał Izrael. Dla Arabów to rok określany al-Nakba  – katastrofa. Bowiem w granicach jakie wówczas objął Izrael przeprowadzono wypędzenia Palestyńczyków, część zaś uciekła dobrowolnie. Ani jedni, ani drudzy nigdy nie wrócili w rodzinne strony, a większość ich ziem zajęli żydowscy osadnicy. 

Netanjahu wydał już dyspozycję ministrowi komunikacji aby ten przedsięwziął kroki jakie są niezbędne dla zamknięcia Palestine48, która miała zacząć regularną transmisję w dniu jutrzejszym.

haaretz.com/kresy.pl

CZYTAJ RÓWNIEŻ: [wybór linków generowany komputerowo przez serwer BIBUŁY]

Tags: , , ,

Drukuj Drukuj

 

ZASADY PRZEDRUKU Z SERWISU INFORMACYJNEGO BIBUŁY:
Przedruki dozwolone, pod warunkiem podania źródła (np. "bibula.com" lub "Serwis Informacyjny BIBUŁA"), i/lub pełnego adresu internetowego: http://www.bibula.com/?p=82276 oraz niedokonywania jakichkolwiek skrótów lub zmian w tekstach i obrazach.


Przedruk materiałów zastrzeżonych przez Autora tekstu źródłowego bądź strony źródłowej, dozwolony jedynie po uzyskaniu stosownej zgody Autora.


Opinie wyrażane w tekstach publikowanych na łamach BIBUŁY są własnością autorów i niekoniecznie muszą odpowiadać opiniom wyrażanym przez Redakcję pisma BIBUŁY oraz Serwis Informacyjny BIBUŁY.


UWAGI, KOMENTARZE:

Wszelkie uwagi odnośnie tekstów, które publikowane były pierwotnie w innych mediach, prosimy kierować pod adresem redakcji źródłowej.
Uwagi do Redakcji BIBUŁY prosimy kierować korzystając z formularza [tutaj]