Aktualizacja strony została wstrzymana

„Opium intelektualistów” – Sędziowie aktywiści i ideologia homoseksualna

„Widmo krąży po Europie – widmo komunizmu” – tak rozpoczyna się „Manifest Komunistyczny” Marksa i Engelsa z 1848 roku. Dzisiaj możemy sparafrazować to ostrzeżenie, mówiąc: „Widmo krąży po świecie – widmo homoseksualnej ideologii”  – pisze członek Amerykańskiego Stowarzyszenia Obrony Tradycji Rodziny i Własności, Luiz S. Solimeo.

Ideologia homoseksualna – nowe „opium intelektualistów”

Podobnie jak komunizm wtedy okazał się niemal magiczną atrakcją dla zachodnich intelektualistów do tego stopnia, że otrzymał miano opium intelektualistów, 1 tak dzisiaj taką atrakcją wydaje się być ideologia homoseksualna, która jest blisko spokrewniona z filozoficznymi założeniami marksizmu. 2

Pod wpływem tego nowego opium intelektualistów, sędziowie Sądu Najwyższego Brazylii – naśladując kolegów z innych państw – zalegalizowali związki homoseksualne na drodze sądowej, otwierając tym samym furtkę tzw. „małżeństwom” między osobami tej samej płci. 

Interpretacja konstytucji w świetle ideologii

W maju czterech spośród pięciu sędziów Sądu Najwyższego w Brazylii jednomyślnie 3 postanowiło dać nową interpretację dwóm artykułom konstytucji brazylijskiej: art. 226 ustęp 3 Konstytucji Federalnej, który stanowił: „W celu ochrony państwa, stabilny związek między mężczyzną a kobietą jest uznawany za rodzinę,  a prawo powinno ułatwić przekształcenie tego związku w małżeństwo”. I  artykułowi 1723, który mówił: „Podmiotem rodziny jest stabilny związek między mężczyzną a kobietą, przyjmujący formę ciągłą i trwałą w celu ustanowienia rodziny”.  

Zgodnie z nową interpretacją, stabilny związek między mężczyzną a kobietą w celu ustanowienia rodziny nie może już być uważany za jedyny „podmiot rodziny”. Podmiotem takim stają się także „ciągłe i trwałe związki osób tej samej płci”. Od teraz, związki homoseksualne muszą zostać uznane, „na tych samych zasadach i z tymi samymi skutkami, co stabilne związki heteroseksualne”.4

Wytyczanie drogi dla homoseksualnych „małżeństw”

Jak ks. Lodi da Cruz, waleczny bojownik w obronie rodziny i przeciwko aborcji, oraz związkom homoseksualnym podkreślił: – Jedną z bezpośrednich konsekwencji uznania „stabilnego związku między osobami tej samej płci” będzie to, że zgodnie z artykułem 1726 Kodeksu Cywilnego, taki związek może zostać przekształcony w małżeństwo. „Stały związek można przekształcić w związek małżeński na wniosek jednego z partnerów, który zwróci się ze stosowną prośbą do sędziego i go zarejestruje. Dzięki jednej decyzji Najwyższego Trybunału Federalnego, uznano zarówno „stabilne związki partnerskie, jak i homoseksualne małżeństwa!”. 5

Umiarkowana reakcja Episkopatu

Orzeczenie brazylijskiego Sądu Najwyższego, które zadało potężny cios podstawowym zasadom moralności, opartej na prawie naturalnym i doktrynie katolickiej, zostało wydane dokładnie w tym samym czasie, kiedy Brazylijska Konferencja Biskupów odbywała swoje doroczne spotkanie. Jednak ta bardzo ważna sprawa nie została wpisana do porządku obrad biskupów. 6

Na koniec spotkania, Konferencja Episkopatu opublikowała komunikat, ubolewając nad orzeczeniem i przypominając katolicką naukę o małżeństwie. Niestety, było to „suche” oświadczenie, w którym biskupi nie odwołali się do katolików i nie zachęcili ich do podjęcia wszelkich starań, w celu przywrócenia prawidłowej interpretacji Konstytucji. 

O dziwo, w komunikacie unikano sformułowania „grzechu”. Tymczasem tzw. „związki stabilne”, „partnerskie”, „związki cywilne”, czy „małżeństwa” homoseksualne i inne tego typu związki, muszą być uznane za grzeszne. Po zadaniu tak strasznego ciosu instytucji małżeństwa i rodziny, nota Konferencji Episkopatu ograniczyła się do niejasnego przyrzeczenia złożonego przez biskupów, że zamierzają „na nowo intensywniej oraz energiczniej zaangażować się w posługę duszpasterską w obronie rodziny”. 7

Stanowisko Konferencji Episkopatu oczywiście nie odzwierciedla zdania wszystkich katolików, więc wielu z nich przyjęło bardziej wojownicze nastawienie. 

„Nie będziemy wszczynać żadnej krucjaty”

Przedstawiciele Episkopatu, wyznaczeni do kontaktów z mediami pytani o decyzję Sądu Najwyższego Brazylii, udzielali odpowiedzi, nie wykazując żadnej waleczności, a nawet wątpliwości co do związków homoseksualnych. 

Na przykład, biskup diecezjalny Camaçari (stan Bahia), ks. João Carlos Petrini, skrytykował decyzję Sądu Najwyższego. Powiedział jednak, że biskupi „nie będą wszczynać żadnej krucjaty” przeciwko rządzącym, ale nadal będą bronić swojej koncepcji rodziny. 8

Ze swojej strony, arcybiskup Rio de Janeiro, ks João Tempesta Orani dał do zrozumienia, że ??nie sprzeciwia się „związkom homoseksualnym”, lecz jedynie, jak donosiły media – „małżeństwom”. Jedna z gazet powoływała się na jego słowa. Pisała:  „Prawem człowieka jest swobodny dostęp do dziedziczenia majątku i innych świadczeń, jak to orzekli sędziowie, jednak jest czymś zupełnie innym ustanowienie rodziny ludzkiej, określonej na zasadach zawartych w ramach prawa naturalnego.” I dalej: „Jesteśmy za życiem, jesteśmy przeciwko jakiejkolwiek dyskryminacji. Jesteśmy przeciwko ludziom, którzy czyniąc w ten sposób, przeciwstawiają się sobie „. 9

„Po prostu nie nazywajmy tego „małżeństwem!”

Ks Edney Gouvêa Mattoso, biskup Nova Friburgo (Rio de Janeiro) był bardziej wyrazisty w swojej reakcji na przyjęcie niesprawiedliwego orzeczenia sądowego. Stwierdził: „Czym innym jest związek cywilny, a czym innym małżeństwo, które jest sakramentem ustanowionym przez Kościół. Podstawą zwykłego związku dwóch osób jest konsensus. Nie można jednak takiego związku nazywać małżeństwem”. 10

„Teologia wyzwolenia” popiera homoseksualne „małżeństwa”

Zapytany, jak zareagował na wyrok sędziów karmelita ks. Gilvander Moreira, z Belo Horizonte – zdeklarowany  teolog wyzwolenia i wykładowca akademicki – odpowiedział: „Z radością, bo to jest zwycięstwo ruchów i grup, które historycznie walczyły o prawo do swobody seksualnej homoseksualistów.  Istnieją tradycyjne rodziny złożone jedynie z matki i dzieci rodziny złożone z męża i żony, bez dzieci. Dlaczego nie mogą istnieć również homoseksualne rodziny?”.11

Gruntownie zapoznawszy się z zawartością oficjalnej strony internetowej Konferencji Biskupów Brazylijskich, zakonu karmelitów i innych stron, w dniach od 16 do 17 maja, nie  udało nam się znaleźć słowa nagany lub kary za jego stanowisko. Wręcz przeciwnie, jeden z „legislacyjnych” sędziów, jak również przedstawicieli ruchu homoseksualnego z zadowoleniem przyjął oświadczenie karmelitańskiego teologa wyzwolenia. 12

Przygotowanie „Gag Prawo” 

Dyktatorska interwencja legislacyjna sędziów sprzyja zatwierdzeniu przez Kongres ustawy, która ustanowi homoseksualną dyktaturę w Brazylii. Jest to tak zwane „gag prawo”, które ma być poddane pod głosowanie w Senacie. Ma ono na celu zapobiegać i karać przejawy wrogości wobec homoseksualizmu, określając je jako „przestępstwa homofobiczne”. Ze względów prawnych i karnych, te „przestępstwa” będą stawiane na równi z przestępstwem rasizmu, które nie ulega przedawnieniu i za które grozi kara pozbawienia wolności, bez możliwości wyjścia z aresztu za kaucją. 13

„Powstrzymajmy tę dyktaturę, mocni w wierze”

By stawić czoła potężnemu  ruchowi homoseksualnemu i w obliczu zarażenia ideologią homoseksualną – nowym opium intelektualistów – znacznej części społeczeństwa,   a przede wszystkim wobec braku przywództwa tych, którzy jako pierwsi winni wzywać do prawnej i moralnej walki przeciwko ustanowieniu całkowitej amoralności w katolickim kraju, musimy z pomocą boską, zastosować się do zaleceń świętego Piotra, i się jej przeciwstawić, mocno opierając się na wierze.14

Źródło: TFP.org, AS


Przypisy

1. Cf. Raymond Aron, L’Opium des intellectuels (Paryż: Calmann-Levy, 1955), tłumaczenie na angielski: Opium intelektualistów (New Brunswick, NJ: Transaction 2001).  
2. Por. TFP Committee on American Issues, Defending A Higher Law ”” Why We Must Resist Same-Sex „Marriage” and the Homosexual Movement, (Spring Grove, Penn.: The American Society for the Defense of Tradition, Family and Property, 2004), ss. 15-20 
3. Jeden z sędziów, choć popierał związki homoseksualne wstrzymał się od głosu ze względów formalnych 
4. Por. Pe. Luiz Carlos Lodi da Cruz, „Supremo absurdo – Contrariando o texto da Constituição, reconhece STF União estável” entre pessoas do mesmo sexo „12 maja 2011, w http://www.ipco.org.br/home/noticias/ Supremo-absurdo . 
5. Ibid.
6. Karolina Iskandarian pisze na G1-SP: „Kontrowersyjny problem był wychowywany przez reporterów w wywiadzie, około 15:30, kiedy to czterech biskupów było obecnych. Rzecznik oão Tempesta Dom Orani, arcybiskup Rio de Janeiro, wziął mikrofon i przypomniał wszystkim, że sprawa nie była rozpatrywana „i nie była na porządku obrad biskupów, czyli do 13 maja”. ( http://g1.globo.com/sao-paulo/noticia/2011/05/bispos-criticam-uniao-gay-em-dia-de-votacao-do-tema-no-stf.html ). 
7 „. Nota da CNBB respeito da DECISÃO do Supremo Tribunal Federal quanto à União entre pessoas do mesmo sexo” w http://www.cnbb.org.br/site/eventos/assembleia-geral/6533-nota-da -cnbb-a-respeito-da-DECISÃO-do-Supremo-trybunału federalnego-quanto-a-Uniao-przed-pessoas-do-mesmo-sexo . Qua, 11 de Maio de 2011 12:34 / Atualizado – Qua, 11 de Maio de 2011 12:47 por: cnbb 
8-. G1 São Paulo, „Não vamos Fazer nenhuma cruzada, diz Bispo em SP temat União gay „06 maja 2011 18:14 Uaktualnione w dniu 06 maja 2011 18:51, http://g1.globo.com / sao-paulo/noticia/2011/05/nao-vamos-fazer-nenhuma-cruzada-diz-bispo-em-sp-sobre-uniao-gay.html.
9. Ibid. 
10. Carolina Iskandarian, G1 SP, em Aparecida, 05 maj 2011 17:26 Uaktualnione w dniu 05 maja 2011 17:41″União criticam Bispos gej em dia de votação do tema nie STF”, http://g1.globo .com/sao-paulo/noticia/2011/05/bispos-criticam-uniao-gay-em-dia-de-votacao-do-tema-no-stf.html. 
11. Chico Otavio, „Por que não familias homossexuais? Padre Contraria CNBB e elogia Supremo por legalizar União de Casais gejów no Brasil” O Globo, 12 maja 2011 r. 23:42, http://oglobo.globo.com/pais / mat/2011/05/12/padre-contraria-cnbb-elogia-supremo-por-legalizar-uniao-de-casais-gays-no-brasil-924449881.asp
12. Evandro Eboli „Ayres Britto elogia padre Gilvander por sua defesa da União homoafetiva,” O Globo, 13 maja 2011 r., http://oglobo.globo.com/pais/mat/2011/05/13/ayres-britto -elogia-padre-gilvander-por-sua-defesa-da-Uniao-homoafetiva-924460768.asp # ixzz1Md3qXXbG.
Por. 13. Instituto de Oliveira Plinio Corrêa „votação Senado Adia do PLC 122/2006: blaszka da guilhotina permanece suspensa, 13 Maio 2011 roku, w http://www.ipco.org.br/home/noticias / Senado-Adia-votacao-do-PLC-1222006-a-lamina-da-guilhotina-permanece-suspensa , Luiz Sérgio Solimeo, „Świat patrzy, jak Postępy Brazylia kierunku dyktatury homoseksualnej,” 24 lihttp: / / www.tfp.org / TFP-home / news-komentarz / the-world-watches-as-Brazylia-zaliczki-ku-a-homoseksualne-dictatorship.html
14:. „Bądźcie trzeźwi! Czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, jak lew ryczący krąży szukając kogo pożreć. 9 Mocni w wierze przeciwstawcie się jemu! Wiecie, że te same cierpienia ponoszą wasi bracia na świecie. 10 A Bóg wszelkiej łaski, Ten, który was powołał do wiecznej swojej chwały w Chrystusie, gdy trochę pocierpicie, sam was udoskonali, utwierdzi, umocni i ugruntuje „(1 P 5:8-10).

Za: PiotrSkarga.pl (2011-05-25) | http://www.piotrskarga.pl/ps,7245,2,0,1,I,informacje.html | Sędziowie aktywiści i ideologia homoseksualna ”Opium intelektualistów”

Skip to content